Aquest gener s’inicia a la ciutat de Sabadell (208.000 habitants) el nou contracte per atendre a domicili aquelles persones en situació de dependència, que necessiten de suport per a les tasques de la vida quotidiana. El perfil d’usuaris i usuàries d’aquest servei és format en un 80% per gent gran, i en una mida inferior per persones amb discapacitats, per menors i per famílies en situació de vulnerabilitat social.
Sabadell s’ha marcat com a repte reduir a zero les llistes del servei d’atenció domiciliària (SAD), mitjançant una inversió en recursos i hores de prestació que preveu l’augment anual de la demanda. En concret, 288.818 hores de prestació, a càrrec de 220 treballadores familiars i 40 auxiliars de la llar, que atendran les necessitats de 1.400 persones usuàries.
Comparativament al contracte de fa dos anys enrera, el total d’hores destinat a aquest servei social s’ha incrementat en un 38% i el pressupost total en un 50%, indicant una clara determinació per donar resposta a les necessitats de la població més vulnerable.
També s’han millorat les condicions laborals d’aquest ampli equip de treballadores i auxiliars, vinculant els increments salarials a l’IPC, fixant un sou mínim i establint altres mesures de caire laboral.
Gabriel Fernàndez, regidor de l’àrea d’afers socials de l’Ajuntament de Sabadell, recordava els dos objectius prioritaris del nou servei d’atenció domiciliària: “Donem resposta a l’increment de la demanda per part de la població, eliminant les llistes d’espera i posant especial èmfasi en l’augment de la qualitat del servei”.
Des d’Accent Social, com a adjudicatària del servei, fem nostres els objectius, aliniant-nos operativament i implicant-nos en el repte de fer ciutats més properes, més sensibles a la gent que hi viu i més humanes.